Oferta

Witamy w Ogrodach Montessori!

Maluchy mają zdolność przyswajania wiedzy już w pierwszych miesiącach swojego życia. W naszych Ogrodach chcemy jak najlepiej wykorzystać okres od „narodzin” do lat 6 (7), tj. czas kiedy dziecko zaczyna poznawać otaczający je świat. Przez cały ten okres przygotowujemy dzieci do życia społecznego i w konsekwencji do osiągnięcia dojrzałości szkolnej.

Zapraszamy do naszego montessoriańskiego świata. W żłobku pracujemy z maluszkami od 5 miesiąca życia do lat 3, a w przedszkolu z dziećmi między 3 – 6 (7) r.ż. (jeżeli są wolne miejsca – również z młodszymi)

… a potem z radością wysyłamy naszych uczniów do szkoły.

Nasze Ogrody znajdziesz na Golęcinie, Jeżycach, Ławicy. Chcesz znać dokładne lokalizacje zajrzyj do REKRUTACJA -> MAPA

Dlaczego wybraliśmy pedagogikę Montessori?

Pedagogika Marii Montessori została stworzona przez same dzieci. Angażując w naukę wszystkie zmysły jesteśmy w stanie przyswoić wiedzę, która wykracza po za ramy zwykłej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dzieci w klasach Montessori uczą się we własnym, indywidualnym tempie i same wybierają sposób nauki z wielu możliwości, które zapewniamy w starannie przygotowanym dla nich otoczeniu. Nauczyciel jest tylko przewodnikiem, nie zabiera dzieciom radości odkrywania najdrobniejszych i najzwyklejszych dla nas dorosłych rzeczy.
Wierzymy w dziecko! Każdy z nas jako dziecko miał naturalny pęd do wiedzy. Wykorzystujemy fazy wrażliwe, które odkryła Montessori. Dzieci odpowiednim wieku są szczególnie chętne do nauki samodzielności, czytania, projektowania, liczenia. Naszym zadaniem jest wykorzystać ich potencjał, żeby nauka przerodziła się w ekscytującą zabawę.

Maria Montessori

Pedagogika Montessori została opracowana w 1907 roku przez dr Marię Montessori. Była to osoba niezwykła jako jedna z pierwszych kobiet we Włoszech została lekarzem. W 1913 r. ”New York Tribune” nazwał ją najbardziej interesującą kobietą Europy. Sformułowała metodę kształcenia na podstawie wieloletnich, naukowych obserwacji i analizy procesów jakie występują u dzieci w trakcie uczenia się. Podążając za odkryciem, że dzieci w naturalny sposób uczą się same, Montessori zaprojektowała specjalnie przygotowane otoczenie edukacyjne, w którym dzieci mogą wybierać spośród wielu uszytych na miarę materiałów edukacyjnych, zwanych materiałem Montessori. Wiele z tych pomocy po śmierci Marii udoskonalił i rozwinął jej syn Mario Montessori. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat Marii Montessori zajrzyj TUTAJ.

Polecamy niezwykle interesującą, pierwszą przetłumaczoną na język polski, książkę Marię Montessori: „Odkrycie dziecka”.

Jak dziecko po zakończonym etapie edukacji w żłobku i przedszkolu Montessori odnajdzie się w szkole?

Program opieki i edukacji w naszych placówkach daleko wykracza poza ramy i oczekiwania, które rodzice zwyczajowo stawiają w stosunku do tzw. opieki żłobkowej oraz podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Nasze dzieci od pierwszych miesięcy/lat życia uczą się niezależności i samodzielności. Dajemy im możliwość rozwijania się w ich własnym tempie. One odwdzięczają się codziennie – zaskakując nas. Samodzielnie jedzące – 11 miesięczne maluchy, współpracujące ze sobą – 18 miesięczne dzieci, 2 latki potrafiące ułożyć cykl życia motyla, 2,5 latki dbające o otoczenie dzielnie myjące szyby w oknach, 3 latki przeliczające do 100, 4 latki zafascynowane literami, czytające 5 latki i interesujące się kosmosem oraz 6 latki, które tworzą krótkie książeczki o koniach… Dlaczego mielibyśmy to ograniczać?
Takie zafascynowane wiedzą, żądne więcej i więcej… , myślące samodzielnie dzieci są absolwentami placówek montessoriańskich na całym świecie. Dobrze wiedzą kiedy jest czas pracy, a kiedy zabawy, znają zasady panujące w ich małej i dużej społeczności, są odważne, pewne siebie i nie boją się zadawać trudnych pytań.
A o to przecież chodzi w edukacji, żeby samodzielnie myśleć, dochodzić o wniosków, umieć prosić o pomoc i przyznawać się do błędów.